Stresul nostru cel de toate zilele

Stresul… Cand te-ai rastit ultima data la cineva sau ai spus cuvinte pe care ai vrea sa le retragi? Cand ai luat ultima data o decizie instinctiva pe care o regreti? Te-ai inchis vreodata in mutenie pentru a-i face in ciuda celui cu care vorbeai? Ai reactionat in ultima vreme intr-un mod care te-a facut sa te simti oribil?Dar ultima data cand te-ai simtit ca esti epuizat sau coplesit?

Cel mai probabil cauza a fost stresul. Emotiile dadeau navala. Inima iti batea cu putere. Mintea iti era asaltata de o mie de ganduri. te simteai in defensiva sau actionai din furie sau teama – si atunci ai spus ceva sau ai facut ceva care nu i-a fost nmanui de folos, nici tie insuti, nici altei persoane.

Stres, stres, stres…

Stresul se manifesta in moduri diferite. Unii au dureri de cap,  altii sufera de insomnie, se rastesc cu furie la ceilalti, au indigestii, isi rod unghiile, dau fuga la baie, dezvolta tot felul de dependente sau se chinuiesc directionandu-si frustrarea in interior.

Altii se inchid in sine si devin deprimati, izolati, nervosi, nerabdatori, coplesiti sau inchsitati. In cazurile in care stresul devine cronic, unii simt ca inoata pe loc, incercand cu disperare sa ramana la suprafata, in vreme ce valurile permanante ale vietii ii izbesc pana ce vointa lor cedeaza in fata epuizarii. In acest proces, sanatatea lor este compromisa, iar ei devin victime ale hiperstensiunii arteriale, variatiilor extreme de greutate, somnului agitat, poftei de dulce, acceselor de tristete, ingrosarii venelor, comportamentului agitat si a unui sistem imunitar slabit.

Exercitii – Cum ne relaxam

Ce ar fi de facut? In primul rand, sa invatam sa ne relaxam. Cei mai multi dintre cei vizati vor spune ca nu au timp pentru asta, ca nu au unde, ca nu stiu cum. Ei bine, am vesti bune pentru voi! Exista tehnici de relaxare extrem de accesibile si care nu va ia mai mult de 5(cinci) minute sa le excutati. Daca mai adaugati inca 5 minute pentru o energizare, dupa numai 10 minute veti fi fresh, calmi si zambitori.

Unde mai pui ca tehnicile prezentate le puteti exersa oriunde, adica exact in locul in care va aflati chiar acum. INCLUSIV LA BIROU!

Relaxarea presupune libera deplasare a energiei prin interiorul corpului, dar si atingerea unei stari de impacare, de liniste, de fericire.

In pozitia sezand pe scaun, picioarele sunt usor departate, distanta dintre talpi fiind egala cu latimea umerilor. Nu stati cu picioarele incrucisate, simtiti podeaua cu toata talpa, cu ambele talpi, tocmai pentru a permite energiei sa circule. Stati pe jumatatea anterioara a scaunului, cu spatele drept, fara sa va sprijiniti de speteaza scaunului. Puneti palmele sprijinite pe genunchi, indicat cu centrul palmelor indreptat in jos, majoritatea persoanelor care resimt efectele stresului prezentand hipertensiune arteriala mare sau chiar probleme cu inima. Gura este relaxata, fruntea este destinsa. Inchideti ochii usor-usor, se relaxeaza intregul corp.

Va ganditi ca va aflati pe o pajiste inverzita, in mijlocul florilor multicolore. Initial, florile sunt închise. Fara sa va grabiti, contemplati florile, forma lor, culorile vii ale acestora. Sunteti asemenea unui copil mic ce priveste fermecat multitudinea florilor din fata sa.

De o parte si de alta a pajistii se afla mai multi copaci. Ganditi-va la copacii care va plac cel mai mult. Contemplati trunchiul puternic al acestora, supletea crengilor, verdele proaspat al frunzelor.

Undeva în fata se zareste un munte inalt, din spatele caruia rasare usor – usor Soarele. Pasiti linistiti prin aceasta pajiste plina de flori multicolore. Pe masura ce inaintati florile se deschid.

Ascultati sunetul apei unui paraias ce curge printr-o parte a pajistii. Priviti apa parîiasului scurgandu-se la vale. Ganditi-va ca apa acestuia va lua toate grijile voastre, tot stress-ul, toate bolile, toate neimplinirile. Doriti-va sincer ca acest lucru sa se intample. Este suficient sa fiti deschisi si sa va doriti sa fiti sanatosi, vigurosi, fericiti. Nu trebuie sa va ganditi la disparitia unei anumite afectiuni, ci la faptul ca va doriti ca toate bolile sa fie preluate de apa paraiasului.

De undeva din inaltul Cerului coboara un norisor avand culoarea alba. El se apropie de picioarele voastre. Pasiti pe acest norisor. Norisorul se ridica treptat – treptat. Corpul devine din ce in ce mai usor, parca ar pluti, asemenea unui fulg. Norisorul se ridica in inaltul Cerului. Priviti imaginea Soarelui ce se afla in fata. Sunteti inconjurati de lumina acestuia. Contemplati aceasta stare.

In fata norisorului apare un curcubeu ce se intinde pana spre muntele pe care l-ati avut la inceput in fata. Norisorul coboara pe acest curcubeu si ajunge intr-o poienita a muntelui.

Coborati de pe norisor si pasiti usor prin poienita. In fata se afla o cascada. Pasiti spre cascada si intrati sub suvoiul de apa ce cade parca din inaltul Cerului. Apa cascadei va spala treptat intregul corp, pielea, oasele, organele interne. Corpul devine din ce in ce mai curat, mai pur. Imaginati-va apa spaland mai intai exteriorul corpului si apoi interiorul.

Va imaginati apa spalând parul, fata, gatul, umerii, bratele, antebratele, palmele, pieptul, abdomenul, spatele, coapsele, ge nunchii, gambele, talpile.

Va imaginati apa patrunzand prin varful capului in interiorul corpului. Apa va spala cele doua emisfere cerebrale, hipofiza si hipotalamusul, interiorul gatului (tiroida si paratiroidele), plamanii, inima, ficatul, vezica biliara, splina, pancreasul, stomacul; apa va curge prin intestinul subtire si apoi prin intestinul gros. Apa spala glandele suprarenale, rinichii, ureterele, vezica urinara, organele genitale.

Iesiti de sub apa cascadei si stati cu fata spre Soare. Caldura si lumina acestuia va patrund in trup si in suflet. Corpul este inundat de puterea Soarelui. La un moment dat corpul vostru se transforma, devine luminos, stralucitor, apoi el se dizolva intr-o lumina foarte puternica. Ramane numai lumina. Peste tot este numai lumina.

Deschideti usor – usor ochii.

Sa punem energia in miscare

Executati usoare miscari ale mainilor in fata si deasupra capului, ca si cum va treziti din somn si va intindeti ca sa va dezmortiti. Apoi, frecati palmele rapid pana cand acestea se incalzesc. Masati usor fata gandindu-va ca pielea este din ce in ce mai fina, ridurile dispar, interiorul capului este din ce in ce mai luminos.

Masati cu buricele degetelor rasfirate ca un pieptene zona parului incepand de la frunte catre vârful capului si apoi catre zona cefii; apoi, masati capul de la frunte catre partile laterale ale capului – pe deasupra urechilor – coborand spre ceafa.

Bateti capul cu palmele relaxate (degetele sunt usor îndoite). Bateti capul pornind de la partea din fata catre varful capului si apoi catre partea din spate. Bataile capului va ajuta sa indepartati durerile de cap. In situatia în care aveti sinusurile inflamate sau daca aveti puroi in zona maxilarelor, batand capul veti resimti aceste zone ca fiind foarte sensibile. Se recomanda sa continuati bataile, deoarece orice inflamatie reprezinta o stagnare a energiei, iar bataile produc deblocarea energiei.

Masati urechile de sus in jos si de la exterior catre interior, trageti usor de lobul urechilor in jos. Daca anumite zone ale urechilor sunt dureroase trebuie sa insistati asupra acestora, dar fara forta. Avand in vedere faptul ca intregul corp este proiectat la nivelul urechilor, masarea urechilor va fi echivalenta cu masarea intregului corp.

Continuati masand ceafa, mai intai cu o palma apoi cu cealalta. Masati zona dintre baza gatului si umeri.

Rasuciti capul spre stanga si spre dreapta, de cateva ori. Avand gatul foarte relaxat rotiti capul de cateva ori intr-un sens, apoi schimbati sensul. Miscarea barbiei trebuie sa fie cât mai ampla.

Urmeaza un exercitiu menit sa va energizeze rapid.Tinând palmele caus, bateti bratele; mai intai partea exterioara, apoi partea interioara, dinspre umeri spre palme. Continuati cu batai pe piept, partile laterale ale trunchiului, zona rinichilor. Loviti moderat cand ajungeti in zona rinichilor!

Urmeaza bataia picioarelor. Bateti partea din fata a picioarelor, partile laterale, partea din spate si apoi cea interioara. Repetati de mai multe ori bataile. In final, bateti aproximativ un minut, indeajuns de puternic, zona genunchilor. Gata!

Ati reusit sa va relaxati si sa va energizati in mai putin de 10 minute! Pentru moment, ati reusit sa eliminati stresul si efectele negative ale acestuia. Acum, sunteti fresh si pregatiti pentru noi confruntari! Iar daca vrei ca starea ta psihica si fizica sa se imbunatateasca, sa te optimizezi, sa inveti sa identifici si sa faci fata factorilor de stres, te astept la cabinetul meu.

 

Citeste si PREVENIREA SI TRATAREA AFECTIUNILOR PRIN PRACTICILE ENERGETICE CHINEZESTI

Citeste si 9 MODURI DE A DIMINUA ANXIETATEA

Cabinet psihoterapie integrativa Bucuresti

Exercitii de psihoterapie integrativa pentru reducerea stresului!https://www.cabinetpsihoterapieintegrativa.ro/wp-content/uploads/2016/07/eliminaStresul-1024x307.jpghttps://www.cabinetpsihoterapieintegrativa.ro/wp-content/uploads/2016/07/eliminaStresul-150x150.jpg Alexandru Oros Psihoterapie integrativa individuala
Stresul nostru cel de toate zilele Stresul... Cand te-ai rastit ultima data la cineva sau ai spus cuvinte pe care ai vrea sa le retragi? Cand ai luat ultima data o decizie instinctiva pe care o regreti? Te-ai inchis vreodata in mutenie pentru a-i face in ciuda celui cu care vorbeai?...
<h3>Stresul nostru cel de toate zilele</h3> Stresul... Cand te-ai rastit ultima data la cineva sau ai spus cuvinte pe care ai vrea sa le retragi? Cand ai luat ultima data o decizie instinctiva pe care o regreti? Te-ai inchis vreodata in mutenie pentru a-i face in ciuda celui cu care vorbeai? Ai reactionat in ultima vreme intr-un mod care te-a facut sa te simti oribil?Dar ultima data cand te-ai simtit ca esti epuizat sau coplesit? Cel mai probabil cauza a fost stresul. Emotiile dadeau navala. Inima iti batea cu putere. Mintea iti era asaltata de o mie de ganduri. te simteai in defensiva sau actionai din furie sau teama - si atunci ai spus ceva sau ai facut ceva care nu i-a fost nmanui de folos, nici tie insuti, nici altei persoane. <h3>Stres, stres, stres...</h3> <a href="https://www.cabinetpsihoterapieintegrativa.ro/amintirile-neprocesate-genereaza-emotii-negative/">Stresul </a>se manifesta in moduri diferite. Unii au dureri de cap,  altii sufera de insomnie, se rastesc cu furie la ceilalti, au indigestii, isi rod unghiile, dau fuga la baie, dezvolta tot felul de dependente sau se chinuiesc directionandu-si frustrarea in interior. Altii se inchid in sine si devin deprimati, izolati, nervosi, nerabdatori, coplesiti sau inchsitati. In cazurile in care stresul devine cronic, unii simt ca inoata pe loc, incercand cu disperare sa ramana la suprafata, in vreme ce valurile permanante ale vietii ii izbesc pana ce vointa lor cedeaza in fata epuizarii. In acest proces, sanatatea lor este compromisa, iar ei devin victime ale hiperstensiunii arteriale, variatiilor extreme de greutate, somnului agitat, poftei de dulce, acceselor de tristete, ingrosarii venelor, comportamentului agitat si a unui sistem imunitar slabit. <h3>Exercitii - Cum ne relaxam</h3> Ce ar fi de facut? In primul rand, sa invatam sa ne relaxam. Cei mai multi dintre cei vizati vor spune ca nu au timp pentru asta, ca nu au unde, ca nu stiu cum. Ei bine, am vesti bune pentru voi! Exista tehnici de relaxare extrem de accesibile si care nu va ia mai mult de 5(cinci) minute sa le excutati. Daca mai adaugati inca 5 minute pentru o energizare, dupa numai 10 minute veti fi fresh, calmi si zambitori. Unde mai pui ca tehnicile prezentate le puteti exersa oriunde, adica exact in locul in care va aflati chiar acum. INCLUSIV LA BIROU! Relaxarea presupune libera deplasare a energiei prin interiorul corpului, dar si atingerea unei stari de impacare, de liniste, de fericire. In pozitia sezand pe scaun, picioarele sunt usor departate, distanta dintre talpi fiind egala cu latimea umerilor. Nu stati cu picioarele incrucisate, simtiti podeaua cu toata talpa, cu ambele talpi, tocmai pentru a permite energiei sa circule. Stati pe jumatatea anterioara a scaunului, cu spatele drept, fara sa va sprijiniti de speteaza scaunului. Puneti palmele sprijinite pe genunchi, indicat cu centrul palmelor indreptat in jos, majoritatea persoanelor care resimt efectele stresului prezentand hipertensiune arteriala mare sau chiar probleme cu inima. Gura este relaxata, fruntea este destinsa. Inchideti ochii usor-usor, se relaxeaza intregul corp. Va ganditi ca va aflati pe o pajiste inverzita, in mijlocul florilor multicolore. Initial, florile sunt închise. Fara sa va grabiti, contemplati florile, forma lor, culorile vii ale acestora. Sunteti asemenea unui copil mic ce priveste fermecat multitudinea florilor din fata sa. De o parte si de alta a pajistii se afla mai multi copaci. Ganditi-va la copacii care va plac cel mai mult. Contemplati trunchiul puternic al acestora, supletea crengilor, verdele proaspat al frunzelor. Undeva în fata se zareste un munte inalt, din spatele caruia rasare usor - usor Soarele. Pasiti linistiti prin aceasta pajiste plina de flori multicolore. Pe masura ce inaintati florile se deschid. Ascultati sunetul apei unui paraias ce curge printr-o parte a pajistii. Priviti apa parîiasului scurgandu-se la vale. Ganditi-va ca apa acestuia va lua toate grijile voastre, tot stress-ul, toate bolile, toate neimplinirile. Doriti-va sincer ca acest lucru sa se intample. Este suficient sa fiti deschisi si sa va doriti sa fiti sanatosi, vigurosi, fericiti. Nu trebuie sa va ganditi la disparitia unei anumite afectiuni, ci la faptul ca va doriti ca toate bolile sa fie preluate de apa paraiasului. De undeva din inaltul Cerului coboara un norisor avand culoarea alba. El se apropie de picioarele voastre. Pasiti pe acest norisor. Norisorul se ridica treptat - treptat. Corpul devine din ce in ce mai usor, parca ar pluti, asemenea unui fulg. Norisorul se ridica in inaltul Cerului. Priviti imaginea Soarelui ce se afla in fata. Sunteti inconjurati de lumina acestuia. Contemplati aceasta stare. In fata norisorului apare un curcubeu ce se intinde pana spre muntele pe care l-ati avut la inceput in fata. Norisorul coboara pe acest curcubeu si ajunge intr-o poienita a muntelui. Coborati de pe norisor si pasiti usor prin poienita. In fata se afla o cascada. Pasiti spre cascada si intrati sub suvoiul de apa ce cade parca din inaltul Cerului. Apa cascadei va spala treptat intregul corp, pielea, oasele, organele interne. Corpul devine din ce in ce mai curat, mai pur. Imaginati-va apa spaland mai intai exteriorul corpului si apoi interiorul. Va imaginati apa spalând parul, fata, gatul, umerii, bratele, antebratele, palmele, pieptul, abdomenul, spatele, coapsele, ge nunchii, gambele, talpile. Va imaginati apa patrunzand prin varful capului in interiorul corpului. Apa va spala cele doua emisfere cerebrale, hipofiza si hipotalamusul, interiorul gatului (tiroida si paratiroidele), plamanii, inima, ficatul, vezica biliara, splina, pancreasul, stomacul; apa va curge prin intestinul subtire si apoi prin intestinul gros. Apa spala glandele suprarenale, rinichii, ureterele, vezica urinara, organele genitale. Iesiti de sub apa cascadei si stati cu fata spre Soare. Caldura si lumina acestuia va patrund in trup si in suflet. Corpul este inundat de puterea Soarelui. La un moment dat corpul vostru se transforma, devine luminos, stralucitor, apoi el se dizolva intr-o lumina foarte puternica. Ramane numai lumina. Peste tot este numai lumina. Deschideti usor - usor ochii. <h4>Sa punem energia in miscare</h4> Executati usoare miscari ale mainilor in fata si deasupra capului, ca si cum va treziti din somn si va intindeti ca sa va dezmortiti. Apoi, frecati palmele rapid pana cand acestea se incalzesc. Masati usor fata gandindu-va ca pielea este din ce in ce mai fina, ridurile dispar, interiorul capului este din ce in ce mai luminos. Masati cu buricele degetelor rasfirate ca un pieptene zona parului incepand de la frunte catre vârful capului si apoi catre zona cefii; apoi, masati capul de la frunte catre partile laterale ale capului - pe deasupra urechilor - coborand spre ceafa. Bateti capul cu palmele relaxate (degetele sunt usor îndoite). Bateti capul pornind de la partea din fata catre varful capului si apoi catre partea din spate. Bataile capului va ajuta sa indepartati durerile de cap. In situatia în care aveti sinusurile inflamate sau daca aveti puroi in zona maxilarelor, batand capul veti resimti aceste zone ca fiind foarte sensibile. Se recomanda sa continuati bataile, deoarece orice inflamatie reprezinta o stagnare a energiei, iar bataile produc deblocarea energiei. Masati urechile de sus in jos si de la exterior catre interior, trageti usor de lobul urechilor in jos. Daca anumite zone ale urechilor sunt dureroase trebuie sa insistati asupra acestora, dar fara forta. Avand in vedere faptul ca intregul corp este proiectat la nivelul urechilor, masarea urechilor va fi echivalenta cu masarea intregului corp. Continuati masand ceafa, mai intai cu o palma apoi cu cealalta. Masati zona dintre baza gatului si umeri. Rasuciti capul spre stanga si spre dreapta, de cateva ori. Avand gatul foarte relaxat rotiti capul de cateva ori intr-un sens, apoi schimbati sensul. Miscarea barbiei trebuie sa fie cât mai ampla. Urmeaza un exercitiu menit sa va energizeze rapid.Tinând palmele caus, bateti bratele; mai intai partea exterioara, apoi partea interioara, dinspre umeri spre palme. Continuati cu batai pe piept, partile laterale ale trunchiului, zona rinichilor. Loviti moderat cand ajungeti in zona rinichilor! Urmeaza bataia picioarelor. Bateti partea din fata a picioarelor, partile laterale, partea din spate si apoi cea interioara. Repetati de mai multe ori bataile. In final, bateti aproximativ un minut, indeajuns de puternic, zona genunchilor. Gata! Ati reusit sa va relaxati si sa va energizati in mai putin de 10 minute! Pentru moment, ati reusit sa eliminati stresul si efectele negative ale acestuia. Acum, sunteti fresh si pregatiti pentru noi confruntari! Iar daca vrei ca starea ta psihica si fizica sa se imbunatateasca, sa te optimizezi, sa inveti sa identifici si sa faci fata factorilor de stres, te astept la cabinetul meu.   Citeste si <a href="https://www.cabinetpsihoterapieintegrativa.ro/practicile-energetice-chinezesti/">PREVENIREA SI TRATAREA AFECTIUNILOR PRIN PRACTICILE ENERGETICE CHINEZESTI</a> Citeste si <a href="https://www.cabinetpsihoterapieintegrativa.ro/9-moduri-de-diminua-anxietatea/">9 MODURI DE A DIMINUA ANXIETATEA</a> Cabinet psihoterapie integrativa Bucuresti